In ongelijkwaardige situaties

Doelen van gelijkwaardig communiceren liggen op het vlak van:

  • Non-verbale communicatie en de invloed daarvan op de kwaliteit van de relatie.
  • De invloed van verschil in positie op de kwaliteit van de relatie (zorgverlener-cliënt, werkgever-werknemer, docent-leerling).
  • De invloed van vooroordelen, aannames en invulling op de kwaliteit van de relatie.
  • Het motiveren van anderen op een opbouwende manier.
  • Het effect van positief taalgebruik op de beleving van de ander.
  • Het effect van het eigen handelen op het ontstaan van moeilijk verstaanbaar gedrag.
  • Het stimuleren van zelfredzaamheid en zelfvertrouwen en het uitoefenen van eigen regie.

Voor wie:

  • Professionals in zorg en welzijn.
  • Professionals in het onderwijs.
  • Ouders die vragen hebben over hun kind met een beperking.
  • Medewerkers van gemeenten, verantwoordelijk voor zorg en welzijn.
  • Medewerkers werkzaam in wijk/sociale teams.

Vormen van ondersteuning/begeleiding/training:

  • Projectmatig, voor een locatie of afdeling, die zich de principes van gelijkwaardig communiceren eigen willen maken (op aanvraag)
  • Coaching en begeleiding bij persoonlijke hulpvragen.
  • Trainingen op gebied van gelijkwaardig communiceren, in company
  • Klinische lessen, presentaties, workshops

Wil je meer informatie over de mogelijkheden, neem dan gerust contact op met karen@aansluitenbijcommunicatie.nl

Nieuwsgierig?

Vul hier je naam en e-mail adres in en ontvang
5 gratis tips!

Nieuws

Aan de slag met overprikkeling!

23 september 2018

Waarnemen doe je met elk zintuig; je hoort, ziet, voelt, ruikt en proeft de hele dag door dingen. Daarnaast komt er ook informatie vanuit je lichaam; je hebt een hongergevoel, je hebt het warm of je bent slaperig. Al die signalen, ook wel prikkels worden door je hersenen verwerkt.

Dat is prima te doen als je, zoals de meeste mensen, over filters beschikt. Daardoor neem je alleen de dingen waar die voor jou van belang zijn.

 

Lees meer »

Meer nieuws >>